Kolejkowanie połączeń

Kolejkowanie rozmów
ustaw przychodzące rozmowy w jednej kolejce

Co to jest?

To funkcja służąca do ustawiania w kolejce do rozmowy, osób dzwoniących do Twojej firmy. Oczekujący na połączenie, może słuchać muzyki, a ponadto co pewien czas, może być informowany o tym, na którym miejscu w kolejce aktualnie się znajduje.

Kolejka może być połączona tylko z jednym numerem, albo z zespołem telefonów, a osoby odbierające połączenie mogą korzystać z numeru wewnętrznego lub zewnętrznego (np. numeru komórkowego). Dodatkowo można wybrać różne metody według, których centrala będzie próbowała połączyć dzwoniących z Twoimi numerami. Wśród opcji wyboru konsultanta mamy do dyspozycji m.in. dzwonienie do wszystkich naraz, losowy, czy też do tego, który najdłużej czeka na połączenie oraz inne.

W przypadku gdy klient trafił do niewłaściwego działu, można zawsze go przekierować do danej kolejki na Twojej wirtualnej centrali TeleCube, dokonując Transfer Połączenia na wirtualny numer wewnętrzny, który jest przypisany każdej utworzonej kolejce.

Przeznaczenie?

Kilkukrotna próba połączenia się z firmą zakończona usłyszeniem sygnału zajętości nierzadko kończy się rezygnacją z dalszego kontaktu i skutkuje utratą klientów. Dlatego też, polecamy kolejkowanie rozmów tym podmiotom, do których często, w jednym momencie dzwoni wielu klientów. Dzięki tej funkcji, żaden z dzwoniących nigdy nie usłyszy w słuchawce sygnału zajętości i nie będzie musiał ponownie próbować się dodzwonić.

Jak włączyć?

Aby włączyć kolejkowanie należy:

  • przejść w Panelu na stronie głównej do opcji, w menu „Wirtualna Centrala”, a następnie wybrać „Moje centralki”,
  • wejść w tryb edycji centralki, w której chcesz uruchomić tą funkcję,
  • wprowadzić konkretne ustawienia np. numer wewnętrzny, nazwę kolejki, strategię dzwonienia (poniżej prezentujemy dostępne schematy dzwonienia do konsultantów), zapowiedzi,
  • powiązać (umieścić w odpowiednim miejscu w schemacie) „Kolejkę” z elementem, dla którego chcesz ją włączyć (np. „Zespół” lub dany numer wewnętrzny).

strategie dzwonienia kolejkowanie