Telekonferencje

Telekonferencje
z udziałem do 15 osób naraz

Telekonferencja – co to jest?

Funkcja ta pozwala na prowadzenie rozmowy telefonicznej z wieloma rozmówcami naraz (w telekonferencji może brać udział do 15 uczestników), niezależnie od tego gdzie obecnie przebywają (czy w siedzibie Twojej firmy czy też w innym mieście, a nawet kraju). Wystarczy, że wszystkie osoby, z którymi chcemy coś omówić wybiorą ten sam numer dedykowany wirtualnej sali konferencyjnej i wprowadzą kod PIN konferencji, do której chcą się przyłączyć.

W ramach sieci TeleCube można również korzystać, ze specjalnych numerów wewnętrznych dedykowanych dla danej sali konferencyjnej.

Przeznaczenie?

Do prowadzenia spotkań telefonicznych, kiedy fizyczne spotkanie nie jest możliwe i/lub zależy nam na redukcji kosztów związanych np. z dojazdem lub wynajęciem noclegu dla uczestników. Dzięki telekonferencji możesz w jednej chwili przekazać wielu osobom naraz ważną i pilną informację oraz ją omówić. Telekonferencja to doskonała alternatywa dla wysyłki e-maili, gdyż nie każdy czyta wiadomości od razu po ich wpłynięciu na skrzynkę, jak i nie ma możliwości omówienia „na żywo” tematu tą drogą.

Dla kogo?

Telekonferencje (grupowe rozmowy online) polecamy szczególnie firmom, które mają rozsianych po całym kraju, a nawet świecie pracowników lub też klientów i przy swoich projektach często potrzebują szybkiego kontaktu z większą grupą osób, celem omówienia różnych zagadnień.

Jak włączyć i zrealizować telekonferencję?

Po zalogowaniu do Panelu:
1. Skorzystaj z zakładki „Telekonferencje”

  • z głównego menu wybierz „Wirtualna Centrala”,
  • w rozwijanym menu kliknij na „Telekonferencje”,
  • utwórz salę, klikając na przycisk „Stwórz nową salę telekonferencyjną”

Parametry sali konferencyjnej

  • tworząc nową salę należy ją nazwać, wybrać dla niej numer miejski i zapowiedź powitalną, wprowadzić kod PIN (zawierający od 4 do 8 cyfr) oraz numer wewnętrzny (zawierający * oraz od 2 do 4 cyfr) i ustawić pozostałe parametry,
  • po zatwierdzeniu ww. przyciskiem „Zapisz”, możemy zrealizować pierwszą telekonferencję

telekonferencje TeleCube

Celem wejścia na salę konferencyjną:

  • należy zadzwonić na numer miejski dedykowany dla naszej centrali i wprowadzić kod PIN, zatwierdzając wybór # lub
  • jeśli posiadamy numer wewnętrzny w TeleCube, możemy wprowadzić na urządzeniu na którym z niego korzystamy specjalny numer wewnętrzny ustawiony dla naszej telekonferencji, a po jego wybraniu wprowadzić ww. kod PIN, lub
  • jeżeli chcemy dodać uczestnika do telekonferencji, możemy skorzystać z zielonego przycisku (który znajduje się nad listą naszych telekonferencji). Po kliknięciu w niego należy ustalić termin wdzwonienia tzn. dzień i godzinę, a następnie wprowadzić konkretny numer (jeśli numer będzie spoza sieci TeleCube, połączanie zostanie rozliczone zgodnie z Twoim cennikiem TeleCube). W wybranym terminie nastąpi wdzwonienie na wybrany numer i po odebraniu połączenia właściciel numeru będzie mógł uczestniczyć w Telekonferencji (jeśli przy ustalaniu terminu, wprowadzimy termin wsteczny, połączenie/wdzwonienie zostanie zrealizowane natychmiast) lub,
  • istnieje również opcja dokonania transferu dzwoniącego do nas numeru, na daną salę konferencyjną. W takiej sytuacji w trakcie połączenia wybieramy symbol gwiazdki, a następnie wprowadzamy kod wewnętrzny telekonferencji lub numer miejski, i kod PIN. Jeśli znajdujemy się już na sali, wtedy możemy się rozłączyć, a dzwoniąca do nas osoba zostanie automatycznie skierowana do sali konferencyjnej.

2. Wykorzystaj edytor schematu centrali

  • z głównego menu wybierz „Wirtualna Centrala”,
  • w rozwijanym menu najedź na „Moje Centralki”,
  • wybierz centralkę, do której chcesz dodać opcję Telekonferencji.
    Z opcji „Grupowanie” wybierz „Wirtualną Salę Konferencyjną” i ustaw jej parametry.

Jednocześnie możesz mieć uruchomionych kilka Wirtualnych Sal Konferencyjnych.

Jeśli Twój pakiet nie zawiera tej funkcji (telekonferencje są oferowane bezpłatnie, w ramach pakietów Premium i Elite), możesz ją czasowo aktywować, za określoną dopłatą tj. 10 zł netto / 3 dni. Jeśli jednak często będziesz z niej korzystał polecamy zmianę Pakietu na wyższy.