Poniżej znajdą Państwo instrukcje dla najbardziej
popularnych sprzętów i aplikacji telefonicznych oraz ogólne
ustawienia potrzebne aby logować się do naszej sieci.

Pomoc i instrukcje

Jak uzyskać indywidualne ustawienia konta SIP?

Każdy telefon w Twojej firmie ma przypisany własny numer wewnętrzny, który należy wprowadzić w dowolne urządzenie (lub oprogramowanie), które wspiera SIP. W pierwszej kolejności należy ustalić (lub utworzyć) odpowiednie numery wewnętrzne.

  1. Zaloguj się do Panelu Klienta i przejdź do zakładki „Wirtualna Centrala” > „Konta SIP (Wewnętrzne)”
  2. Znajdź na liście numer wewnętrzny, dla którego chcesz uzyskać ustawienia i kliknij w zielone pudełeczko na końcu wiersza (po prawej stronie)
  3. Następnie kliknij w „Ustawienia Konta SIP” aby wyświetlić konkretne ustawienia.

Przykładowe instrukcje

Przygotowaliśmy instrukcje oraz możliwość automatycznej konfiguracji dla kilku z najbardziej popularnych aparatów. Jeżeli producent Twojego urządzenia nie znajduje się na poniższej liście, należy zapoznać się z instrukcją sprzętu.

Dla najpopularniejszych telefonów IP (np. Cisco SPA-3xx) lub bramek IP (np. Linksys PAP2T), mogą Państwo skorzystać z automatycznej konfiguracji.

Telefony z serii Cisco SPA-7xxx należy konfigurować za pomocą Cisco Call Manager.

W przypadku pozostałych aparatów marki Cisco lub Linksys, należy zaprogramować je używając podane ustawienia.

Dla najbardziej popularnych telefonów IP lub bramek IP, mogą Państwo skorzystać z bezpłatnego narzędzia, które umożliwia automatyczną konfigurację.

Jeżeli Twój telefon nie znajduje się na liście wspieranych urządzeń, prosimy o kontakt z nami w celu jego dodania.

W przypadku pozostałych aparatów marki Grandstream, należy zaprogramować je używając podanych ustawień.

Dla najbardziej popularnych telefonów marki Gigaset (np. Gigaset A510IP lub Gigaset C530IP), należy posługiwać się następującymi wytycznymi.

  1. Należy ustalić jaki numer wewnętrzny będzie posiadał dany telefon Gigaset.
  2. Na czarnej bazie telefonu, należy wcisnąć niebieską diodę w celu przywołania słuchawki. Na słuchawce wyświetli się adres IP telefonu, który należy wpisać w nową zakładkę przeglądarki Internetowej.
  3. Strona marki Gigaset powinna się ukazać prosząc o PIN. Domyślny PIN fabryczny to 0000.
  4. Po udanym logowaniu, należy przejść do zakładki Settings (tj. 2 od lewej na górnym menu), potem kliknąć w „Telephony” (tj. 2 od góry z lewego menu) i gdy menu się rozwinie, należy kliknąć w „Connections” (tj.1 od góry w pod-menu po lewej stronie).
  5. Formularz należy uzupełnić zgodnie z obrazkiem, korzystając z danych z Panelu Klienta. Na koniec należy zapisać dane klikając w „Set”.
    A510_Instructions

  6. UWAGA: Czas rejestracji bazy Gigaset na platformie VoIP może trwać nawet do 60 sekund. Komunikat „błąd rejestracji u operatora” jest normalnym komunikatem podczas tych 60 sekund.

TeleCube udostępnia możliwość pobrania skonfigurowanego ZoIPer’a, który zawiera wszystkie Twoje ustawienia, dla danego numeru wewnętrznego. Wystarczy tylko go pobrać za pomocą Panelu Klienta, zainstalować i podłączyć słuchawki z mikrofonem!

Jak pobrać indywidualnego ZoIPer’a?

  1. Zaloguj się do Panelu Klienta.
  2. Na głównej stronie kliknij w zaznaczoną (na obrazku) ikonę:
    Jak pobrać skonfigurowany ZoIPer
  3. Z menu wybierz pierwszą opcję – „Pobierz skonfigurowany softphone (ZoIPer)”
  4. Ponieważ TeleCube musi przekazać wrażliwe dane jak Twój login i hasło, w okienku powinieneś wyrazić na to zgodę.
  5. Zaznacz system operacyjny, na którym będzie zainstalowany ZoIPer (jeżeli nie zostałeś automatycznie przekierowany na stronę ZoIPer’a, upewnij się czy przeglądarka Internetowa nie blokuje nowych okienek.)
  6. Wybierz określoną wersję ZoIPer’a. Dla większości klientów ZoIPer Free (tj. bezpłatny) będzie wystarczający, natomiast zawsze możesz dokupić licencję przez stronę ZoIPer.
  7. Po pobraniu aplikacji, należy ją uruchomić i postępować zgodnie z instrukcją.

Domyślnie ustawienia dla pozostałych urządzeń

 

Usługa: Wirtualna Centrala / Mini VoIP GSM Hosting SIP Trunk
Serwer SIP (Proxy): sip.voipgliwice.pl mobilki.voipgliwice.pl sbc.telecube.pl
Outbound Proxy: sip.voipgliwice.pl mobilki.voipgliwice.pl sbc.telecube.pl
Port: — UDP 5060 —
jeśli masz problem z logowaniem do tego portu (np. dostawca Internetu go zablokował), prosimy o kontakt z nami.
Kodeki: G711a (PCMA), G711u (ULAW), G722 HD, GSM610, T38 G711a (PCMA), G711u (ULAW), GSM610 G711a (PCMA), G711u (ULAW), T38
DTMF: RFC-2833 zalecane, SIP INFO, Inband
Zakres portów RTP: — UDP 10000 do 20000 —
Czas rejestracji: — 900 sekund (15 minut) — nie dotyczy