Z myślą o Państwa wygodzie, przygotowaliśmy zestaw najczęściej zadawanych
nam pytań, wraz ze szczegółowymi odpowiedziami na nie.
Jeśli potrzebujesz dodatkowych informacji zapraszamy do kontaktu z nami.

Często zadawane pytania

Pytania:

  1. Czym właściwie jest wirtualna centrala TeleCube?
  2. Na jakiej zasadzie działa wirtualna centrala TeleCube?
  3. Czego potrzebuję, żeby korzystać z TeleCube?
  4. Czym jest telefon IP, bramka VoIP czy Softphone?
  5. Jakie są ograniczenia w zakupie wirtualnych numerów lokalizacji?
  6. Według jakich stawek rozliczane są połączenia w TeleCube?
  7. Ile połączeń jednocześnie może obsługiwać moja wirtualna centrala TeleCube?
  8. Jak mogę zaktualizować moje dane abonenckie bądź scedować usługę na inną firmę?
  9. Otrzymałem pierwszą fakturę. Gdzie mogę uzyskać szczegółowe informacje dotyczące wszystkich zawartych w niej pozycji?
  10. Jak często wystawiane są faktury i co to jest limit kredytowy?
  11. Jak mogę zasilić konto TeleCube?
  12. Gdzie mogę uzyskać wsparcie techniczne w przypadku awarii?
  13. Co to jest SIP Trunk i jak mogę połączyć moją obecną centralkę z TeleCube?

Jeżeli nie znajdziesz odpowiedzi, zapraszamy do kontaktu mailowego lub telefonicznie pod numerem 221 13 14 15.


  1. Czym właściwie jest wirtualna centrala TeleCube?

    TeleCube, wirtualna centrala telefoniczna, to działająca w technologii VoIP (Voice over IP) usługa o szerokich możliwościach konfiguracji. Pozwala na proste i profesjonalne zarządzanie połączeniami telefonicznymi i numerami wewnętrznymi w firmie. TeleCube umożliwia m.in. szczegółowe monitorowanie przebiegu konsultacji, raportowanie, analizę i archiwizację całości ruchu telekomunikacyjnego w obrębie wszystkich numerów użytkownika.

     

  2. Na jakiej zasadzie działa wirtualna centrala TeleCube?

    Za pomocą skonfigurowanych przez Ciebie wytycznych, centrala TeleCube będzie sterować przychodzącymi i wychodzącymi połączeniami telekomunikacyjnymi w firmie. Będzie odtwarzać zapowiedzi głosowe, komunikaty oraz kierować połączenia do odpowiednich działów lub osób. W Panelu Klienta można na bieżąco konfigurować centralę według bieżących potrzeb. Klient ma dostęp do wszystkich danych z zakresu historii i treści połączeń, statystyk, itp.

     

  3. Czego potrzebuję, żeby korzystać z TeleCube?

    Aby wykonywać i odbierać połączenia oraz korzystać z pozostałych funkcji wirtualnej centrali wystarczy posiadać (oprócz odpowiedniego sprzętu bądź aplikacji, o czym piszemy w kolejnym punkcie) stabilne łącze internetowe. Przepustowość musi być odpowiednia dla wybranego przez Ciebie pakietu i ilości numerów zewnętrznych.  W dużym uproszczeniu można założyć, że jedno aktywne połączenie głosowe wymaga 0,1 Mbps (megabit na sekundę) przepustowości w obydwie strony.
    Żeby sprawdzić jakość łącza zalecamy przeprowadzić tzw. Ping Test np. na stronie www.pingtest.net. Warto wziąć pod uwagę (oprócz prędkości pobierania i wysyłania) 2 kluczowe wskaźniki: PING i Jitter. Według UKE, dla usług VoIP dopuszczalny Ping powinien mieć wartość – 150 ms (im mniej jednak tym lepiej). Dobre łącze w teorii nie ma żadnego Jitter’u, możemy jednak przyjąć, że wartość 3-5 ms będzie również satysfakcjonująca.

     

  4. Czym jest telefon IP, bramka VoIP i Softphone?

    Telefon IP to cyfrowe urządzenie, który wygląda zupełnie jak zwykły telefon. Taki telefon jest już przygotowany do pracy z wirtualną centralą. Jeżeli firma posiada już telefon IP, który wspiera konta SIP, można wykorzystać go w TeleCube. Jeżeli taki zakup jest dopiero planowany, telefon IP zapewni najwyższą jakość połączeń.

    Bramka VoIP umożliwia wykorzystywanie obecnych (tradycyjnych) telefonów stacjonarnych, telefonów bezprzewodowych, telefaksów, itp. do pracy z wirtualną centralą TeleCube. Bramka VoIP zmienia sygnał analogowy, generowany przez tradycyjne urządzenia, na sygnał cyfrowy. Ten sygnał za pomocą połączenia internetowego jest przekazywany do wirtualnej centrali.

    Każda bramka ma zdefiniowaną liczbę portów. Jeden port służy do podłączenia jednego tradycynego aparatu telefonicznego i umożliwia tym samym prowadzenie jednej rozmowy. W ofercie posiadamy bramki z jednym portem lub do 24 portów.

    Softphone to program o funkcjach telefonu, który działa na komputerze. Korzystając z bezpłatnego oprogramowania, np. ZoIPer, można realizować połączenia z własnego komputera przy użyciu słuchawek z mikrofonem. Dla podróżujących, wygodnym rozwiązaniem będzie możliwość „wożenia ze sobą” numeru telefonicznego. Dzięki temu rozmowy można realizować wszędzie tam, gdzie istnieje stabilne połączenie z internetem. W przypadku połączeń wykonywanych poza granicami kraju, nie są naliczane żadne dodatkowe koszty roamingowe.

     

  5. Jakie są ograniczenia w zakupie wirtualnych numerów z konkretnej lokalizacji?

    Nie ma takich ograniczeń. Wybierając dany pakiet, przydzielamy zawartą w nim liczbę numerów. Uruchamianie ich odbywa się przez Panel Klienta, gdzie z dostępnej listy wybierane są numery z puli polskiej. Dodatkowo, można dokupić numery złote i/lub numery zagraniczne, z ponad 50 krajów. Jeżeli potrzebne numery nie są dostępne, skontaktuj się z nami, a my postaramy się znaleźć satysfakcjonujące Ciebie rozwiązanie.

     

  6. Według jakich stawek rozliczane są połączenia w TeleCube?

    W TeleCube obowiązuje jednolity i całodobowy cennik, który dostępny jest w Cenniku. Wszystkie podawane na stronie stawki są stawkami netto.

    W przypadku większości połączeń obowiązuje naliczanie sekundowe, od pierwszej sekundy połączenia, z zaokrągleniem do jednego grosza w górę.

    W przypadku zaplanowanej kampanii telemarketingowej, której ruch może przekroczyć 5 000 min miesięcznie, zapraszamy do ustalenia oferty indywidualnej lub skorzystania z naszych Pakietów Minut. Planowane kampanie możemy wspierać dodatkowymi kanałami komunikacji, np. przez SMS.

     

  7. Ile połączeń jednocześnie może obsługiwać moja wirtualna centrala TeleCube?

    Wszystko zależy od wybranego pakietu oraz ilości posiadanych telefonów. Przykładowo: w pakiecie “Biznes” aż 8 osób jednocześnie może prowadzić rozmowy. Pakiet „Premium” umożliwia wykonywanie 16 różnych połączeń w tym samym czasie.

     

  8. Jak mogę zaktualizować moje dane abonenckie bądź scedować usługę na inną firmę?

    To bardzo proste! Wystarczy, że poinformujesz nas o zmianie.

    Jeżeli zmiany dotyczą kluczowych atrybutów, takich jak np. nazwa firmy, adres, NIP lub forma prawna działalności, w Panelu Klienta istnieje możliwość dokonania aktualizacji. Nasz konsultant otrzyma zgłoszenie i przygotuje dokumenty cesji. Dokumenty te należy wydrukować w trzech egzemplarzach, uzyskać podpisy Cesjonariusza i Cedenta oraz odesłać na poniższy adres:

    Claude ICT Poland – Dział Administracyjny
    ul. Toszecka 101
    44-100 Gliwice

    Po otrzymaniu podpisanej Umowy nasi specjaliści procedują cesję i zwrócą kopię Umowy do Cedenta oraz Cesjonariusza.

     

  9. Otrzymałem pierwszą fakturę. Gdzie mogę uzyskać szczegółowe informacje dotyczące wszystkich zawartych w niej pozycji?

    Wszystkie informacje znajdują się w Panelu Klienta, w zakładce „Konto i Finanse > Faktury”. W Panelu dostępne są też opcje raportowania oraz np. historia połączeń.

     

  10. Jak często wystawiane są faktury i co to jest limit kredytowy?

    Faktury wystawiamy raz w miesiącu, następnego dnia po zakończeniu Twojego okresu rozliczeniowego. Faktury mają dziesięciodniowy termin płatności (dla Klientów z kredytem). Faktura obejmuje wszelkie opłaty abonamentowe (z góry) oraz ewentualne koszty dodatkowe.

    Na początek rozpoczęcia współpracy, nasz Dział Finansowy i Windykacyjny może przydzielić odnawialny limit kredytowy, czyli maksymalne, dopuszczalne zadłużenie wobec TeleCube. Aktualne saldo, które składa się z wartości nieopłaconych faktur oraz niezafakturowanych połączeń, nie może przekroczyć tego limitu.

    Klient informowany jest o przekroczeniu progu 80% przydzielonego limitu drogą mailową.

    W momencie gdy saldo przekroczy przydzielony limit kredytowy, TeleCube może ograniczyć usługę do momentu otrzymania rozliczenia faktury, które obniży saldo. Stosujemy alerty przypominające Klientowi o wyczerpaniu limitu kredytowego. Na życzenie Klienta generujemy fakturę w trakcie Okresu Rozliczeniowego za nierozliczone połączenia. Taką fakturę należy opłacić natychmiastowo w celu uniknięcia nałożenia ograniczeń na konto.

    Jest możliwość wnioskowania o zwiększenia umownego limitu kredytowego w zależności od potrzeb oraz regularności i terminowości wpłat.

     

  11. Jak mogę zasilić konto TeleCube?

    Celem zasilenia konta, należy zalogować się do Panelu Klienta. Wybrać z górnego menu „Konto i Finanse”, a następnie „Zasil konto”.

    Do wyboru są 3 opcje płatności tj. za pomocą systemów PayU lub PayPal albo poprzez przelew bankowy.

    W każdym przypadku minimalna kwota zasilenia to 20 zł brutto (z VAT).

    Jeśli chcesz żeby środki na Twoim koncie TeleCube pojawiły się do paru minut, polecamy doładowanie za pomocą systemu PayU.

     

  12. Gdzie mogę uzyskać wsparcie techniczne w przypadku awarii?

    Bezpłatne wsparcie techniczne dostępne jest drogą mailową.

    Na życzenie Klienta logujemy się zdalnie na komputer korzystając z oprogramowania TeamViewer, przy czym jest to opcja płatna w cenie 25 zł netto, za każde rozpoczęte 15 minut pracy (np. 14 minut wsparcia kosztuje 25 zł netto, 23 minuty wsparcia kosztują – 50 zł netto).

    Opcją dodatkową jest serwis teleinformatyczny – w ramach tej usługi technik rozwiązuje problem na miejscu. Koszt takiej usługi wynosi 120 zł netto za każdą rozpoczętą roboczogodzinę, plus koszt dojazdu. Aby uzyskać szczegółową informację, prosimy o kontakt z naszym Biurem Obsługi Klienta.

     

  13. Co to jest SIP Trunk i jak mogę połączyć moją obecną centralkę z TeleCube?

    SIP Trunk to swego rodzaju kanał wirtualny umożliwiający przesyłanie ruchu telefonicznego. Dla firm stosujących to rozwiązanie największą korzyścią jest oszczędność. W przypadku własnej centrali Asterisk, FreeSwitch lub innej, która wspiera SIP, nasze rozwiązanie SIP Trunk sprawdzi się idealnie.

    Uruchamiając SIP Trunk pomiędzy Twoją centralką a TeleCube, oferujemy:
    a. ustaloną przepustowość połączeń;
    b. dostęp do niskich stawek na połączenia krajowe i międzynarodowe;
    c. kierowanie połączeń przychodzących, na podstawie numerów przeniesionych od innych operatorów bądź z naszej puli, do Twojej centrali.
    Rejestracja oraz aktywacja dokonywane są ręcznie po nawiązaniu kontaktu.