maTeRIa - uczestnicy

W minioną środę, tj. 21 listopada br., odbyła się III edycja, współorganizowanej przez nas konferencji z cyklu „maTeRIa – inspirujemy firmy”. Wydarzenie zostało zrealizowane przy współpracy z Regionalną Izbą Przemysłowo Handlową w Gliwicach oraz Bankiem Spółdzielczym w Gliwicach. Tematem przewodnim eventu były Efektywne narzędzia i usługi marketingowe oraz zarządcze dla MŚP, a podczas przygotowanych prezentacji szerokie grono uczestników mogło wysłuchać znakomitych prelegentów.

Konferencja rozpoczęła się od oficjalnego powitania Uczestników przez Organizatorów przedsięwzięcia. Z ramienia RIP-H w Gliwicach zrealizowała je Anna Laszik (Koordynator ds. promocji i rekrutacji).

Anna Laszik

Bank Spółdzielczy w Gliwicach reprezentował Krzysztof Kochański (Prezes Zarządu), a Claude ICT Poland sp. z o.o. (telefonia TeleCube.pl) Kamil Pietrasik (Dyrektor ds. Marketingu), który był również osobą prowadzącą wydarzenie i zapowiadającą prelegentów.

Kamil Pietrasik

Po części oficjalnej głos oddano prelegentom.

Pierwszy blok prelekcyjny

Na początek swoją prelekcję wygłosił ww. Kamil Pietrasik. Omówił on bezpłatne i/lub niedrogie narzędzia marketingowe (m.in. graficzne, analityczne, pozycjonerskie), będące alternatywą dla ich częstokroć bardzo kosztownych odpowiedników.

Kamil Pietrasik prezentacja

Można było usłyszeć m.in. o Google Search Console, Xenu Link Sleuth, SEMSTORM, Canvie oraz Audacity.

Kamil Pietrasik prelekcja

Kolejnym prelegentem był Grzegorz Skiera, właściciel firmy Silence!

Grzegorz skiera

Przedstawił funkcjonalności jakie oferuje narzędzie Google Ads, a także zdradził uczestnikom co zrobić, aby zoptymalizować kampanię reklamową i dzięki temu pozyskać większą ilość klientów.

Grzegorz Skiera prelekcja

W pierwszej części konferencji można było wysłuchać także prelekcji o bezpieczeństwie w sieci – jak chronić siebie i swoje finanse, kiedy na każdym kroku czyhają zagrożenia.

Jolanta Siemieniaka

O tym jak nie dać się złapać w sieć i nie stracić pieniędzy przez nieuwagę podczas korzystania z bankowości internetowej opowiedziała Jolanta Siemieniaka, Wiceprezes Zarządu Banku Spółdzielczego w Gliwicach.

Jolanta Siemieniaka prelekcja

Po trzech prelekcjach rozpoczęła się pierwsza z zaplanowanych na ten dzień przerw networkingowych. Na początek, każdy z uczestników miał okazję przedstawić się i opowiedzieć krótko o firmie, którą reprezentuje.

Prezentacje uczestników

Następnie można było oddać się luźnej rozmowie w mniejszych grupach.

Rozmowy maTeRIa

…a prelegenci, co prawda nie w pełnym składzie, zrobili sobie kilka pamiątkowym fotografii.

Prelegenci

Druga odsłona prelekcji

Po przerwie, jako pierwsza wystąpiła Patrycja Górecka-Butora, Project Manager z firmy WhitePress.

Patrycja Górecka-Butora

Prelekcja skupiała się na obecnie jednym z najpopularniejszych trendów marketingowych jakim jest influencer marketing.

Prelekcja Influencer

W jej trakcie można było zobaczyć wiele przykładów, jak firmy wykorzystują influencerów w swoich kampaniach, a także dowiedzieć się jak nie dać się oszukać pseudo influencerom.

Następnie głos zabrała Barbara Sośnicka – Radca Prawny.

Barbara Sośnicka

Podczas swojego wystąpienia przedstawiła m.in. podstawowe zagadnienia dotyczące RODO oraz omówiła aspekty związane z przetwarzaniem danych zgodnie z Rozporządzeniem.

Prezentacja Barbara Sośnicka

Prelegentka chętnie odpowiadała na wszelkie pytania, a sama prelekcja wywołała niemałe poruszenie na sali.

Po tych dwóch wystąpieniach nadszedł czas na kolejną przerwę networkingową, w trakcie której można było przedyskutować omawiane tematy, a także wymienić się wizytówkami.

Rozmowy

Ostatni blok prelekcyjny

Blok wieńczący event, składający się z trzech prelekcji rozpoczął Mikołaj Winkiel, Chief Evangelist z firmy Brand24 S.A.

Mikołaj Winkiel prezentacja

W swojej prezentacji odpowiedział na pytanie czy konieczne jest monitorowanie Internetu oraz w jasny sposób wyjaśnił jak zacząć to realizować i co można dzięki temu zyskać.

Mikołaj Winkiel Prezentacja

Uczestnicy musieli się maksymalnie skupić, bo Mikołaj wypowiadał zdania z zawrotną prędkością, acz co warte podkreślenia, nie zatracając przy tym ani przez moment logiki i przejrzystości swojej wypowiedzi. Gratulujemy!

Kolejną prelegentką była Ewa Sulewska, Community Manager w Click Community.

Ewa Sulewska

Opowiedziała o tym jak można pozyskać leady dzięki mediom społecznościowym, takim jak Facebook czy LinkedIn. Zaprezentowała również jak można przygotować i przeprowadzić na nich swoją kampanię reklamową.

Ewa Sulewska prezentacja maTeRIa

Ostatnią prelekcję poprowadził Szymon Słowik, bloger specjalizujący się w tematyce SEO, właściciel agencji Takaoto.

Szymon Słowik

Z prelekcji można było dowiedzieć się między innymi jak tworzyć strony www tak, aby były funkcjonalne i prawidłowo przygotowane pod kątem pozycjonowania.

Szymon Słowik maTeRIa

Słuchacze mogli się również dowiedzieć, jak dobierać treści, aby uzyskać wysokie wyniki w wyszukiwarce Google i dzięki temu zwiększyć ruch na swojej stronie www.

Słowik Szymon

Żegnamy się z „maTeRIą”…być może tylko do przyszłego roku

Tak oto konferencja dobiegła końca. Bardzo gorąco dziękujemy współorganizatorom, wszystkim tym, którzy zgodzili się wystąpić podczas wydarzenia, jak i tym, którzy przybyli wysłuchać przygotowanych prelekcji.

Konferencję oficjalnie uznajemy za zakończoną i mamy nadzieję, że za sprawą niesłabnącego zainteresowania cyklem „maTeRIa – inspirujemy firmy”, już niebawem będziemy mogli ogłosić datę kolejnego spotkania.

Autorzy tekstu: Sandra Żołnierczyk, Kamil Pietrasik
Zdjęcia: Sandra Żołnierczyk